attention plizzz!!

cuti-cuti malaysia..

Sunday, December 11, 2011

pada suatu hari...(1)


pada zaman dahulu ada seekor kancil
yang sangat comel,kecil lg molek..
baru belajar satu perkataan cina
iaitu SHUAI GE
aku masih ingat lg waktu itu...
secara x sengaja aku memanggil nyer dgn panggilan abg hensem dgn manje
tp nasib baik aku panggil dia dlm bhs cina..hanyer dia, aku dan my bestfriend jer tahu mkne nyer..
sejak dari 2 dia baik sgt dgn aku..
secara tetiba terdetik di hati aku yg dia suka kat aku..
org ckp selalunyer naluri pompuan ni betul
jd btul ker??bgos la kalau betul..he3
*gedik plak
fikir sang kancil..

pada suatu hari sang kancil
berjalan2 di kebun bunga..
tiba2 dia ternampak EN. KEKASIH HATI( yg dia admire sbnrnye)
merah padam muka, sangkancil apabila
EN. KEKASIH HATI aka mr L memandangnya. indahnya
dunia ketika itu..blogger-emoticon.blogspot.com


tp dalam diam dia menyimpan hati kat mr L..
dia telah memberitahu kwn baiknya iaitu zirafah
akan isi hatinya itu..
kwnnya berjanji akan menolongnya..

tidak lama kemudian mr L dan rakan2nya termasuk
sang kancil telah diberi tugasan kerana
ada pengajar baru akan mengganti tempat
guru mereka sebentar..
dan mereka di beri tugasan
iaitu menulis nama sendiri pada 1 kertas
dan kertas itu seolah-olah memberi tanda kepada
mereka..(name tag la senang cite)

sedang sang kancil bersantai bersama-sama rakan mereka
tiba2 mr L..memberi Sang kancil
name tag itu.. blogger-emoticon.blogspot.com happy rasa di hati tapi muka terpaksa buat2 blur..
kerana waktu itu ramai yg memandang
mereka..
melihat kepada keBLURRAN. itu mr L
mengatakan 'saje je nk praktis'
tp fikiran sang kancil mengatakan
kalau nak praktis knp guna nama aku??"

berita itu segera di sampaikan kepada
zirafah..zirafah pun tumpang gembira.
haha..

hari2 pun berlalu, tiba masa
tugasan diminta.. sang kancil dgn bangganya
mengeluarkan 'hadiah' yg diberi oleh
mr L...

oppss..rakan2 mereka lupa untuk
membawa tugasan itu,
dgn segera mr L menutup
kesalahan mereka dgn membuatkan tugasan itu untuk mereka..

lalu sang kancil ingin meminta untuk zirafah,
tp mr L salah sangka, memikirkan
sangkancil meminta untuk dirinya..
lalu, mr L membuat lg 1 untuk sang kancil..blogger-emoticon.blogspot.comblogger-emoticon.blogspot.com


bersambung.......



tQ for reading