attention plizzz!!

Saturday, January 11, 2014

hmmmm,

Seronok bila dengar someone tu nak berubah.
 Lebih-2 lagi kalau orang tu rapat dengan kita cheer2 onion head.
Sebab lepas muhasabah diri, aku jadi sedar, diri ni macam mana. 
Walaupun tahu diri ni banyak yang tak cukup(ilmu di dada), 
tapi diri ni susah untuk berubah.desperate2 onion head
Setiap kali mencuba, setiap kali itu gagal mengawal diri.
 Tewas dengan nafsu dan bisikan SYAITAN.
 Ada juga masa bandingkan diri dengan orang lain,
 tapi kadang kala rasa takbur,
 kadang kala rendah diri, malu. 
Sebab adakalanya bangga dengan amalan sendiri, 
adakalanya, kita tahu benda tu salah tapi masih juga melakukannya. cruch onion head
Kadang kala terfikir, bagaimana rupa aku ketika dimandikan, dikafankan?? 
Apa yang akan terjadi pada jenazah aku??
 Sempat ke aku bertaubat sebelum nyawa ini diambil semula selepas dipinjamkan? 
Tapi, aku hanya berfikir, tanpa melakukan apa-apa.
Sebab tu, suka dengar bila someone yang free hair tu, tiba-tiba nak bertudung. 
Yang mana tidak solat tu dah mula cuba memenuhkan solat.
 Hmmm, bagi aku orang yang sebegini rupa perlulah 
dorongan dari orang yang rapat dengan dia. Famili maybe??
Yang mana nak berubah tu, teruskanlah. Terima je apa jua yang orang cakap pasal kita. 
Yang mana baik, jadikan pedoman, Yang mana buruk jadikan ia kekuatan..

Lagi satu, kalau aku ada TERGURIS hati kamu-kamu semua,
aku minta maaf banyak, yelah kadang-kadang aku ni
lancang dalam berbicara, terkasar dari segi kelakuan.
tapi takde niat pun, nak buat macam tu.
notakaki:psst.. dalam diam aku mendoakan dirimu...


No comments: