attention plizzz!!

Sunday, October 1, 2017


Bismillahirrahmanirrahim

Dah lama rasanya tak berceloteh kat sini. Kerja penat wei. Masa study  ada le juga dengar kelas batal.
Beronok2 time tu. Sekarang dah kerja, takde pulak dengar 
"Wei, bos tak masuk hari ni, takyah datang kerja". Bagi macam sama je time study or kerja. Beza dia, time kerja ni sailang menyailang makin banyak. Talam pun akan banyak kau jumpa. 

Masa study maybe, pengaulan kau terbatas. Kau dengan kawan2 kau je. Beza umur tak ketara sangat. Time kerja, kau campur dengan semua. Kadang2 orang yang kau dah boleh panggil makcik pun still bahasakan diri dia akak. 
Tahap pemikiran kau pun kena ubah. Sebab mentaliti setiap orang tak sama. Ada yang akan buat dunno je bila kau buat salah. Ada yang akan tegur secara baik, secara halus la. Dan ada yang akan tegur kau macam kau takde maruah. Marah + tengking sampai satu ofis dengan. 

Tapi yang paling aku sakit hati ialah bila kena marah benda yang remeh, pastu lagi sakit kalau tu bukan salah kau. Daripada yang aku observe kat tempat kerja aku, aku rasa orang ni stress. Lepas tu mula la cari kesalahan kau, walaupun benda tu remeh. Sebab skop kerja aku macam percaya atau tidak kadang2 mental aku koyak tw. Bila kau deal dengan yang ni macam ni, tapi dengan orang yang tu macam tu pulak. Kadang2 dia yang cakap macam tu, dia pun lupa. Lepas tu marah kau. Cakap baik2 salah, bagi tahu dalam emel salah. So, what should I do? Kadang2 rasa macam kerja dengan orang "SAIKO". 

Cakap le elok2, ni tanya sikit je dah muncung. Aku tahu rezeki tu datang dari Allah, tapi hello melalui perantaraan okey. Cuba fikir, "Kalau bahagian customer sample ni tak wujud, Wujud tak korang?". Ni nak minta tolong kadang2 kena layan macam aku nak sangat terhegeh2 kat kau.. Ingat sikit, kiteorang takde, kau pun takde customer, kau langsung takde output untuk dikeluarkan.

Minta tolong cakap lembut pun salah. Aku punya sopan santun  cakap nak minta tolong. Kau layan tak layan je kan. Dahlah masalah memang dari kau, Pastu suka2 je nak letak salah kat kiteorg. puiih la.

ps:hakaktengahpanssnidiknon


No comments: