attention plizzz!!

cuti-cuti malaysia..

Thursday, October 25, 2012

cetusan hati...

Ada kawan saya pernah cakap
“jika sesuatu itu sukar pada mulanya,
insyaALLAH, akan di permudahkan Allah pada akhirnya nanti” blogger-emoticon.blogspot.com
pada semester lepas itulah yg t’jadi pada saya.
Betul..x tipu.
Saya ingat lagi bagaimana saya rasa
Nak tukar course.
Konon nak tukar ke akaun.
Nk teruskan apa yg saya
Buat di zaman sklh
Sbb
Dr zaman sklh saya selalu dapat subjek
Yg b’kaitan dgn akaun..
Nk contoh???
Subjek kh, saya dpat
“PERDAGANGAN & KEUSAHAWANAN”
Manakala, semasa tingkatan 4 & 5 saya dapat
Pulak subjek akaun,
Pada mula,saya x tahu lah
Itu semua p’tunjuk untuk saya
Meneruskan cita2 dalam bidang itu
Sbelum saya teruskan,maaf jika
Anda berasa saya ini b’lagak o
Apa2 yg sama waktu dgnnya blogger-emoticon.blogspot.com
Tp saya nak mengaku secara jujurnya,
Bahawa, saya x belajar sangat pun akaun ini.
Tido time cikgu ajar.blogger-emoticon.blogspot.com blogger-emoticon.blogspot.com
Kerja pun tiru orang pnyer.
Em jd sbb itulah saya
X tahu kenapa saya boleh dpat
‘A dlm subjek yg b’kaitan dengan akaun.
Jd bila saya pun buat keputusan untuk
Meneruskan menjadi akauntan.
Tp bila saya masuk ke
Kay you ai em.
Barulah saya sedar bahawa sebenarnya,saya
Ini x sesuai dgn akaun.
Sebab saya x dpt keputusan yg memuaskan
Di sana.em,x tahulah maybe sbb
Saya ni angkuh sangat kot,
Sbb tu ALLAH tarik kebolehan saya 2.
Lagi pun saya masuk sana sebab
Da mmg xde pilihan lain.
Dan mmg da niat klau dapat tempat lain
Saya akan pindah.
Takdir dan suratan telah menentukan
Bahawa saya dapat
 
Sebelum b’pindah semua
Bg pendapat yg b’macam2.
ada yg kata
“sayanglah pindah skrg”
tp ramai yg menyokong saya pindah.
Sebelum saya, b’pindah saya buat
Solat istikharah,dan saya dapat p’tunjuk
Supaya b’pindah..
Jd saya,pun b’pindah ke politeknik merlimau.
Dalam course
“DIPLOMA ELEKTRONIK PERHUBUNGAN(KOMUNIKASI)”
See,jauh beza kan???
Em,kat sini.pada mulanya mmg saya dah rendah diri
Sebab saya x tahu apa2 pun.
Fizik???add mate???kimia??
Adui..subjek2 yg paling x di sukai
Semasa b’sekolah dulu.
Dapat kwn2 pulak, yg cm hampeh…
Muka semua poyo.
Tapi 2 masa mula2 kenal mereka.
Benarlah kata org
Haha..^___^
Sekarang da tahu da perangai mereka.
Walaupun,x semua perangai mereka
tp sebahagian je
Dari diri mereka yg telah saya
Faham. 
yelah nk kenal org
ni ambil masa kan :-)/\:-) high five
Saya ingat lagi subjek2 semester 1
MEASUREMENT, TECHNO,MATE,COMPUTER APPLICATION,
KOKU,SAINS,AGAMA, BI DAN WIRING.
Wow,semua subjek berat.
Kawan2 lak xde basic langsung dlm
ELEKTRIK.
So,can u imagine it????
Timbul rasa menyesal pindah,
Rasa
"ish….kenapalah aku pindah.. kan bagus kalau x pindah”
Boleh di katakan, blogger-emoticon.blogspot.com
bulan pertama 2 saya nangis tiap2 malamblogger-emoticon.blogspot.com
Sebab rasa menyesalnya b’pindah.
Buat2 bahagia.huhuhu.
Tp t’detik di hati, kalau x pindah
Mesti aku syok kat mamat poyo 2 lg,
Dan x jumpa si dia.
K kat sini saya jujur mengaku saya 
PERNAH JATUH SUKA kat budak kelas kita.
Suka je okey.
Saya ni mmg cepat suka kat seseorang.
Sampai suka buat sesuatu yg bongok.
Tp xde pun jatuh ke hati saya.
Sebab saya x b’sedia tuk bg hati ini kat sesiapa pun
Dlm hati saya skrg hanya
Ada familli dan rakan2.
Okey,abes di sini sahaja.:x lovestruck
Sebarang,p’tanyaan x akan di jawab
Tapi hari demi hari,saya dapat rasakan
Bahawa ada p’ubahan pada diri saya ini.
Di sini, saya lebih menjadi
·      B’dkari
·      Berani(bkn sepak orang lg eyh)
·      Yakin pada diri sendiri
·      Lebih pandai b’gaul(sikit je lah)
Ni semua,saya ucapkan 
 TERIMA KASIH BANYAK2blogger-emoticon.blogspot.com
Kepada familli saya,para pensyarah, dan
Kawan2 yg poyo td.
Kat sini, lebih banyak presentation.
So, sedikit sebanyak membuatkan
Saya menjadi lebih berani.
Berani tahap mn???
Tahap boleh b’ckap dalam dewan
(Cuma x ramai org je dlm dewan 2) blogger-emoticon.blogspot.com
Kat sini saya nk mention sikitlah
Kepada
NURUL DIYANA KAMARUDIN(bezday gurlz harini)
Sbb sudi sabar dengan saya.
Selalu gaduh dgn dia.:(fight) fight
Nk buat mcm mana, da kepala
Saya ni keras.klau hentak dengan batu
Pecahlah jugak kepala saya.
tp agaknya time die
blek uma 2blogger-emoticon.blogspot.com
saya x lupakan kat awak jugak
NURUL LIDIYANA MOHAMAD
Sbb dialah saya jadi cam sekarang.
Dan yg paling penting
Dia ada di saat saya susa.
Tak tahulah apa jadi dengan saya kalau
Mereka2 ni x muncul dalam hidup saya.
Mungkin jugak saya kekal di takuk lama.
=(…
SAYA NURUL NABILAH HUSIN
Ingin minta maaf kepada kawan2 saya
Jika saya pernah sakit kan hati awak
T’utamanya pada kedua2 hamba ALLAH yg senget 2..
Mn ada senget??
Dengan ini saya mengaku saya senget.
Hah,kan da ngaku..
Hehehe..
Eleh, x ngaku lak.. da t’lambat.

Saya b’harap apa yg t’jadi pada semester
Lepas akan b’ulang lg pada semester ni.
Iaitu, kita semua di p’mudahkan untuk menjawab
Final. Dan dpat result yg
Gempak…..
amin!!!!!
Notakaki 1: setiap p'kerjaan jika dilakukan dengan ikhlas.insyaALLAH akan di permudahkan ALLAH.begitu juga jika kita
mempermudahkan kerja
orang lain..


notakaki 2:YA ALLAH KAU P’MUDAHKANLAH P’JALANAN KAMI SEPANJANG KAMI B’SAMA.DAN JANGANLAH KAU PISAHKAN KAMI.KAU PERMUDAHKANLAH AKU DAN KAWAN2 AKU T’UTAMANYA YANA DAN DEE.KALAU BOLEH KAU P’MUDAHKANLAH UNTUK KAMI KEKAL DAN MENDAPATKAN AKJ PADA SEMESTER INI….AAMINN YA RABB!!!! ^_______^




tQ for reading

No comments: